روسيه تحويل پول به دمشق را آغاز كرد
![]()
بانك مركزي سوريه اعلام كرد روسيه مقاديري پول نقد سوريه را از طريق هوايي به دمشق ارسال ميكند. مقدار اين وجه كه كاملا به پوند سوريه است مشخص نشده است و پس از بررسي اعلام خواهد شد
در بيانيه بانك مركزي سوريه آمده است: «تأييد ميكنيم كه وجوهي به پوند سوريه از روسيه و از طريق فرودگاه بينالمللي دمشق به سوريه رسيده است. با اين حال، گمانه زنيها درباره اندازه و مقدار اين وجوه كاملاً نادرست است. ما بر لزوم اتكا به اطلاعات رسمي و جلوگيري از انتشار شايعات اصرار داريم.» اين محموله نقدي سوريه كه تحت حكومت بشار اسد، رئيس جمهور سابق چاپ شده بود، به دمشق منتقل شده است. گفته ميشود كه اين مبلغ صدها ميليارد پوند سوريه معادل دهها ميليون دلار آمريكا است.
لازم به ذكر است كه دو روز پيش ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه و احمد الشرع، رئيس جديد سوريه تلفني گفتوگو كردند. گفتوگوي دو طرف در حالي انجام شد كه وضعيت پايگاههاي نظامي روسيه در سوريه همچنان معلق است و مقامات جديد سوريه خواستار غرامت هستند.
پس از به قدرت رسيدن هيئت تحرير الشام (HTS)، سوريه با كمبود شديد ارز خارجي مواجه است: ذخاير بانك مركزي سوريه حدود ۲۰۰ ميليون دلار برآورد ميشود، در حالي كه اين رقم در سال ۲۰۱۰، ۱۸.۵ ميليارد دلار بود. مردم از ترس اينكه نتوانند پول خود را از بانك برداشت كنند، از نگهداري پول خود در بانكها خودداري ميكنند.
گفته ميشود بخشي از اين وجه اسكناس ۲۰۰۰ پوندي سوريه است كه هنوز از گردش خارج نشده است. تصوير بشار اسد كه دولت جديد خواهان استرداد او است روي اين اسكناس چاپ شده است.
برچسب: روسيه- دمشق،
ادامه مطلب



